duminică, 24 iulie 2016

Porto, strabatut prin somn si ploaie

Am ajuns in Porto joi seara, venind de la Madrid, pe o ploaie marunta care avea sa ma insoteasca pe intreaga sedere in Portugalia. Metroul leaga aeroportul de oras, asa ca am ajuns destul de usor la cazarea rezervata pe booking: Alojamento Local Monte Sinai. Bun si ieftin, 18 euro camera.  Dar odata ajuns la receptie am avut parte de cel mai lent proces de check-in. In tura respectiva era un batranel care abia putea sa se miste si sa scrie. Pana la urma mi-a dat mie sa completez fisa. Mai tarziu am iesit intr-un mic tur de recunoastere pana la emblema orasului, podul Dom Luis I.

A doua zi m-am trezit destul de devreme, iar n-am reusit sa dorm prea mult. Asta a dus la cea mai somnoroasa zi din excursie, mai ales ca nici in noptile precedente nu dormisem suficient. Bisericile si cladirile acoperite cu faianta ornata in albastru sunt un element specific al orasului.


Strada Santa Catarina e principala strada de shopping.


Pe un deal e catedrala Sé.

Am intrat si la biblioteca Lello din care se pare ca s-a inspirat autorul lui Harry Potter, dar a fost o decizie proasta. Poate si pentru ca era o zi ploioasa, inauntru era o mare aglomeratie. Foarte multi turisti pe langa care reuseai cu greu sa te mai strecori. Intrarea costa 3 euro. Mai interesant a fost parculetul de langa biblioteca.



Ribeira e partea de la baza podului, un cartier pitoresc. Podul se poate traversa si pe partea de jos, si pe cea de sus. Partea de sus e la o inaltime destul de mare, iar balustrada e joasa. Mi s-a parut destul de periculos.



Porto e asezat pe malul raului Duro, la cativa kilometri de ocean. Se poate ajunge la ocean cu metroul pana la statia M. In curand avea sa joace Simona semifinala de la Madrid cu Sam Stosur asa ca m-am intors devreme la hostel ca sa o pot urmari pe telefon.

Cred ca am dat si peste niste cursuri de semnalizare.

Porto e un oras frumos pe care mi-ar placea sa-l vizitez candva mai pe indelete si pe o vreme mai buna. Singurul aspect mai putin placut pe care l-am observat e ca au destul de multi oameni ai strazii.

0 comentarii: