luni, 13 octombrie 2008

Roma

        Luni, 7 iulie 2008. Ora 6. Ne imbarcam (eu si Crina, verisoara mea) in avionul Airbus A320 al companiei Wizzair. Destinatia: Roma-Ciampino. Intamplarea face ca primul oras din strainatate pe care il vizitez sa fie Roma, Caput Mundi, cel mai maret oras al omenirii. De ce Roma? Pentru ca asa au vrut mai-marii companiei (italiene) Myair, care ne-au anulat biletele cu destinatia Barcelona, probabil pentru ca zborul nu le aducea profit. Asa ca ne-am reorientat si pana sa ajungem la Barcelona am facut o escala de o zi la Roma.

       Zborul a durat ceva mai putin de doua ore si a decurs fara probleme. Mai toate avioanele companiilor low cost din Europa sunt noi, asa ca cine isi inchipuie ca low cost inseamna zboruri cu mai putina siguranta se insala. Diferentele principale sunt ca nu ai mancare gratis in avion si nu ai loc rezervat, te asezi unde vrei. Am ajuns in Ciampino in jurul orei 7, ora locala. Ciampino este un aeroport destul de mic, gen Baneasa, din cate am inteles, un fost aeroport militar, pe care aterizeaza doar companiile low cost. Am luat din incinta aeroportului bilete la autobuzul spre Anagnina(1.2 euro) si cartele de metrou pe o zi(4 euro, dar dupa cate se va vedea, nu prea am apucat sa le folosim). Cam o jumatate de ora a durat drumul de la Ciampino la Anagnina, locul in care incepe una dintre liniile metroului roman (are doar doua). Am mers 15 statii, pana la gara Termini, unde am lasat si bagajele. In metrou toata lumea citea cate ceva: ziare, reviste, povesti, romane...de toate.

        Iesim noi din gara, ne ducem la un chiosc, luam niste apa (2.5 euro 1.5 l  :-O) si ne asezam sa halim niste sandwichuri. Langa noi - o romanca; ne informeaza ca toata ziua e greva la transportul in comun. Hopa...si noi cu ce ne intoarcem la aeroport?! Dupa cateva minute de cautari prin gara gasim un birou de informatii de unde aflam ca metroul circula intre 17 si 20. 

        Asa ca am plecat sa vedem minunile Romei. Pe jos normal...pana seara. Am mers atat de mult ca am ajuns si in alta tara, Vatican :D . M-am uitat eu pe harta si am decis sa o luam de la Termini in jos pe o strada care ar trebui sa duca la Colosseum. Pana sa ajungem acolo, am dat de o biserica mare. Atunci n-am stiut, dat am aflat mai tarziu ca era celebra Santa Maria Maggiore. Strada ne-a dus, dupa cateva minute de mers, direct la Colosseum. Celebra arena in care se luptau in antichitate gladiatorii e una dintre Cele sapte noi minuni ale lumii, de altfel singura care se afla in Europa. S-a pastrat destul de bine si da foarte bine in poze. Era aglomeratie, ca la mai toate marile obiective. 

           Ziua asta a fost cea mai calduroasa asa ca am fost nevoiti sa mai scoatem doi euro pentru apa si apoi am mers pe rand la Foro Romano, Columna lui Traian, Monumentul Vittorio Emanuelle, Pantheon. De la Pantheon am luat-o prin centru, prin diverse piete, cautand Fontana di Trevi, care e destul de bine ascunsa intr-o piata mai mica. Fiind cea mai renumita si poate cea mai frumoasa fantana din lume, era vizitata pe masura, iar piata fiind mica, era o maaare aglomeratie.

           Mai departe, am dat de Piazza di Spagna, Piazza del Popolo (cu bisericile gemene) si apoi am traversat Tibrul spre castelul Sant'Angelo si Vatican. Vaticanul e imens, totul e la superlativ aici. Am facut si economie pentru ca am gasit mai multe locuri din care sa luam apa in sticla. Dupa multi kilometri de mers pe jos la 35 de grade, Crina incepuse deja sa cedeze. Dupa ce am stat o jumatate de ora in biserica Sfantul Petru din Vatican, am localizat metroul, cu ajutorul indicatiilor unui om din garda Vaticanului. Din cauza grevei am plecat ceva mai devreme decat stabilisem initial, pentru a evita posibile probleme. Dupa oprirea de rigoare in statia Termini, pentru a ne lua bagajele, am luat din nou metroul pana la Anagnina de unde am luat autobuzul spre Ciampino.

            Cum avionul nostru pleca a doua zi dimineata la 6:15, aveam de petrecut o noapte intreaga in aeroport. Desi stiam ca terminalul "Plecari" se inchide la miezul noptii, ne-am dus la inceput acolo. Era multa lume care astepta sa se imbarce la diverse zboruri, dar pe la 22:30 in tot aeroportul nu mai ramasesem decat noi si doua fete din Hong Kong, care habar n-aveau ca nu pot sa stea toata noaptea acolo. Asa ca ne-am mutat la "Sosiri", care era animat de cateva zeci de oameni care isi asteptau zborurile de dimineata. Crina a mai dormit ceva, dar eu nu stiu daca am dormit mai mult de 5 minute. Ceilalti backpackeri dupa ce au mai stat la taclale vreo  doua ore s-au asezat de-a dreptul pe podea, cu sau fara ceva sub ei, si dormeau de parca erau in patul lor. Pe la patru si ceva eram ca noi si am plecat la check-in. Barcelona ne astepta! 

         Cateva poze din Roma:












0 comentarii: